اخباری عجیب راجع به بازی جدید Assassin’s Creed

تهران-حس اول: نسخه های قبلی سری بازی Assassin’s Creed چنان موفقیتی را برای این بازی سریالی رقم زده است که همه بی صبرانه منتظر شنیدن اخبار درباره نسخه ی جدید بازی هستند. در این بازار داغ اخبار و شایعات خبرگزاری های مهم حوزه فناوری اطلاعات و بازی های رایانه ای، در رقابت شدید با یکدیگر هستند تا کوچک ترین اخبار به بیرون درزکرده درباره این بازی را پوشش دهند.

با توجه به این که Assassin در زبان انگلیسی هم به معنای اسم خاص فرقه حشاشین است و هم به معنای قاتل، غالبا در ایران بازی Assassin’s Creed را بدون توجه به ریشه و زمینه ی تاریخی بازی «کیش قاتل» نامیده اند. با این حال باید توجه داشت که از دیگر معانی Creed فرقه یا جمعیت است. بنابر این ما این بازی را «فرقه حشاشین» می نامیم و در ادامه توضیحات بیشتری درباره ریشه های تاریخی آن ارائه می کنیم.

طبق اخبار سایت مرجع بازی‌ها «Kotaku»، بازی جدید از سری بازی‌های «فرقه‌ی حشاشین » با نام «اتحاد» (Unity) احتمالاً یکی از دو بازی است که در پاییز پیش رو عرضه می‌شود. بازی اتحاد بر روی Xbox One و PS4 قابل اجرا خواهد بود و زمان بازی به اوائل قرن هجدهم در پاریس بر می‌گردد. بازی دیگر از این سری با نام «ستاره‌ی دنباله‌دار» (Comet) برای دستگاه‌های Xbox 360 و PlayStation 3 عرضه خواهد شد.

سری بازی‌های «فرقه‌ی حشاشین» برگرفته از داستانی حول و حوش رقابت‌ها و نبردهای دو فرقه‌ی مخفی کهن یعنی «اسماعیلیه» و «شوالیه‌های معبد» و ارتباط غیرمستقیم آن‌ها با موجودات پیش از پیدایش انسان که بر اساس یک طوفان خورشیدی عظیم نابوده شده‌اند، است. این بازی خاطره‌ی بسیاری از شخصیت‌های فرقه‌ی اسماعیلیه مانند «طائر بن لا احد» را زنده می‌کند. فرقه‌ی اسماعیلیه توسط حسن صباح در قرن 12 پایه گذاری شد و با تسخیر قلعه‌ی الموت در نزدیکی قزوین حکومت اسماعیلیان تشکیل شد.

تصاویر ابتدایی به دست آمده توسط سایت Kotaku نماهایی از مناطقی در پاریس مانند «نتره دام» و «رودخانه‌ی سین» به علاوه‌ی یک جنگجوی مرد که لباسی سیاه بر تن کرده و شمشیری در دست و تپانچه‌ای به کمر دارد را نشان می‌دهد. هم‌چنین در تصویر یک دکمه‌ی حرکتی جدید قابل مشاهده است که امکان بالا رفتن و پایین پریدن از دیوارها و موانع را از این طریق جدید در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هم‌چنین از قبل مشخص شده بود که زمین نبرد بازی جدید «فرقه‌ی حشاشین» بر خلاف شایعات ژاپن نخواهد بود.

حشاشین نامی است که اروپائیان قرون وسطائی در ادبیات جنگ‌های صلیبی به اسماعیلیان نزاری در دوره‌ی حکم‌رانی ایشان بر ایران و سوریه با مرکزیت قلعه‌ی الموت اطلاق می‌کردند. این که حشاشین به دلیل فروش داروهای گیاهی که در عربی «حشیش» گفته می‌شود یا به دلیل مصرف حشیش به عنوان یک ماده‌ی مخدر به این نام، معروف شدند محل اختلاف است. این واژه سپس به زبان انگلیسی وارد شد و به اساسین تغییر یافت. متأسفانه به دلیل روی‌کرد اسلام هراسی که در غرب دنبال می‌شود واژه‌ی اساسین جزء واژه‌های زبان انگلیسی شده و به هر قاتلی اساسین گفته می‌شود.


منبع: UbiRock.ir


نظرات شما عزیزان:

AmiR76C
ساعت12:18---30 شهريور 1393
واقعا از پست هات خوشم اومده، پست های متنوعی میذاری.
پاسخ:ممنون امیرجان شما لطف داری


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 5 مهر 1393برچسب:اخبار,اساسین,جالب,عجیب, | 19:7 | نویسنده : محمدحسین |
.: Weblog Themes By RoozGozar.com :.

  • قالب وبلاگ
  • اس ام اس
  • گالری عکس